Avbestilling
Dersom du ønsker å avbestille en bestilt reise vil en avbestillingskostnad tas ut. Beløpet blir høyere jo nærmere avreise avbestillingen skjer, da vi ved sene avbestillinger må regne med at reisen du har reservert ikke kan selges igjen, i tillegg til administrative kostnader vi får.
Sen avbestilling rett før avreise etter åpningstiden på TEMAs salgstelefon er stengt, ber vi deg umiddelbart kontakte vår jourtelefon. Dette nummeret finner du oppgitt i dine reisedokumenter. Opplysninger som behøves for å kunne foreta en avbestilling er følgende: Oppgi navn på samtlige personer som skal avbestilles, ditt bestillingsnummer, flynummer, avreisedato og årsak til avbestillingen.
Kostnad ved avbestilling:
Tid før avreise % av reisens pris
Mer enn 90 dager 10% av reisens pris
90 dager – 75 dager 35% av reisens pris
74 dager – 46 dager 75% av reisens pris
45 dager eller færre 100% av reisens pris
Noen reisearrangementer kan ha en høyere avbestillingskostnad enn hva tabellen angir. Dette gjelder de reiser som har et høyere depositumsbeløp, som angis på respektive reiser. Vær oppmerksom på at avbestillingskostnader må betales fullt ut selv om det er større enn innbetalt depositum.
Som en beskyttelse mot høye avbestillingskostnader ved sykdom eller annet alvorlig hinder kan du ved bestilling tegne en frivillig avbestillingsforsikring.
Avbestillingsforsikring:
Reisens pris inkluderer ikke avbestillingsforsikring. Man kan beskytte seg mot avbestillingskostnader ved å tegne forsikring som TEMA tilbyr et forsikringsselskap. Avbestillingsforsikringens pris er 6% av reisens pris.
Ved benyttelse av avbestilingsforsikringen refunderes hele reisens pris, med unntak av kostnaden for selve avbestillingsforsikringen samt egenandel iht forsikringsvillkår.